onsdag 24 september 2008

Edens Lustgård

Vi tar det från början.



människor, vad man tror sig veta, har funnist i sisådär 3,5 miljoner år. Våra fantastiska degklumpar, dvs hjärnor, har troligen sett ungefär lika ut de senaste 2000 åren. Det samhäle vi lever i idag har utvecklats på två generationer.



Vad kan vi lära oss av det. Jo att hjärnan såklart inte fungerar annorlunda idag bara för att vi har ett annat samhälle än för 2000 år sedan.



varumärken är inget konstigt alls egentligen, det är inte reklam heller. Det är väldigt enkelt bara man vet hur man ska göra.



reklam är en form av kommunikation. kanske den bästa eftersom den kan skapa just det som är avgörande för hur människor uppfattar ett varumärke. Det stavas UPPLEVELSER!



Varumärken har funnits hur länge som helst, vi har kanske inte kallat dem för de alltid. Men likväl så är ett varumärke inget annat än en hjälp för oss människor att koppla samman känslor med en specifik plats, produkt eller tjänst.

Att bygga starka varumärken handlar alltså enkelt uttryckt om att få männiksor att ha positiva känslor kopplade till ditt varumärke. Det kan göras på olika sätt, men i grunden handlar det om att förmedla en upplevelse. Det här vet alla, men långt från alla gör det.

Inga kommentarer: