onsdag 24 september 2008

Vad gör Dove? egentligen.....

Ni har säkert sett Doves senaste kampanj.

En bild på ett vackert barn i 10 års åldern som tycker att hon är tjock. Uppmaningen är att hjälpa henne att tycka så.

Det är en fin tanke och jag delar den. inte fan ska flickor i 10 års åldern behöva tycka det. Självklart har man tänkt att denna kamoanj skall rikta sig till kvinnor, närmare bestämt mammor, kanske också pappor. Där tror jag att den träffar mitt i prick. Den trycker på rätt känsloknappar.

En annan grupp människor som också ser den här kampanjen. I väntan på bussen eller tunnelbanan till skolan. Just det, dom där flickorna i 10 års åldern. Där är frågan om det inte finns risk för en oönskad effekt. Om du som 10 årig flicka får se en söt flicka, med snygga kläder på en stor bild som tycker att hon är tjock, men vad ska jag tycka om mig då??

tror att det finns en stor risk för att jag snart får höra min dotter kommentera att hon sett den där vackra flickan på bild som säger att hon är tjock.

Inga kommentarer: