onsdag 29 oktober 2008

Tre ord.............





Denna historia säger allt.

Bill Bernbach, eller William som han hette. En legend och kanske den som gjort den bästa reklamen genom tiderna. Han blev såklart rik, och som många rika amerikaner så byggde han sitt Bernbach Building på Manhattan i Newyork.

En dag kliver Bill ut från kontoret. uatnför sitter en tiggare. På en skylt står det "i am blind". Bill går fram och frågar tiggaren hur det går. Tiggaren svarar "det går dåligt, men kanske du kan ge mig lite pengar" Bill svarar "jag ska inte ge dig pengar, men jag kan hjälpa dig att tjäna pengar. Får jag skriva tre ord på din skylt?" Bill får skriva sina tre ord och kommer tillbaka dagen efter. Samma fråga och tiggaren svarar "Det är en enorm skillnad. Jag har tömt min kopp flera gånger idag. Vad skrev du egentligen?"

Bill svarar "jag bad om att få skriva tre ord som skulle göra dig rik"

På skylten står det:

I AM BLIND
AND IT´S SPRING

Inga kommentarer: